Lukkopaini

Lukkopaini eli submission wrestling (SW) on lajina nykyajan vapaapainia, johon on yhdistetty lukot ja kuristukset. Tavoitteena on hallita vastustajaa pystyssä ja matossa erilaisten käsi- ja jalkalukkojen sekä kuristusten avulla. Lajissa ei lyödä eikä potkita. Lukkopaini on hyvin samankaltainen brasilialaisen jujutsun kanssa.

Lukkopainin tekniikoilla on merkittävä rooli vapaaottelussa, sillä usein kamppailutilanne ajautuu lähikontaktiin ja sen myötä mattopainiksi.

Brasilialaisen jujutsun tekniikoiden lisäksi lukkopainissa yhdistellään muun muassa tekniikoita vapaapainista, sambosta ja judosta. Laji kehittää kaikkia kehon lihaksia, nopeutta ja motoriikkaa.

Lukkopainia pääsee harrastamaan Karviasalissa tiistaisin klo 19.30 ja perjantaisin klo 19.00. Harjoitukset on suunnattu kaikille yli 12-vuotiaille lajista kiinnostuneille. Vetäjänä toimivat Tero Kuusela (0400 719 057) ja Eero Heiniluoma

Osallistumismaksut:
Alle 15-v  20€/kausi + Kirin jäsenmaksu