KARVIAN KIRIN VOIMAILUJAOSTO - THE WEIGHLIFTING AND POWERLIFTING DIVISION OF KARVIAN KIRI

Peruskoululaisten painonnostokisoihin v 2016 osallistuneet sekä valmentaja.

TULOSSA:

Lounais-Suomen piirinmestaruuskilpailut, Karviatalolla

Su 28.01.2024  klo 10:00 — 16:30

Kilpailu alkaa klo 12. Punnitus klo 10 - 11.

IWF:n naisten ja miesten sarjat.

Ilmoittautumiset osoitteeseen karituuliniemi@live.com

_ _ _

Kirin voimailujaoston toiminta käsittää painonnoston sekä voimanoston valmennusta ja kilpailutoimintaa. - The division organises training and competitions in weightlifting and powerlifting.

LAJIKUVAUKSET:

Painonnosto on olympialaji, joka koostuu kahdesta pääliikkeestä; tempauksesta ja työnnöstä. Ne kuuluvat olennaisesti useiden urheilulajien lihasvoimaharjoitteluun ja sopivat siten erinomaisesti myös muiden urheiluharrastusten rinnalle. Tekniikoiden oppiminen mahdollisimman nuorena edesauttaa kaikkea lihaskuntoharjoittelua myös myöhemmällä iällä, tulipa sinusta painonnostaja tai ei.

Voimanosto kehittyi omaksi lajikseen painonnostosta 1970-luvun alussa ja sai lisäpontta kun punnerrus poistettiin painonnostosta vuoden 1972 olympialaisten jälkeen. Lajin kattojärjestö on Suomen voimanostoliito (SVNL), joka toimii kansainvälisen voimanostoliiton (IPF) alaisuudessa ja säännöillä. Voimanosto on monipuolinen laji joka kehittää lihaksiston voimaa ja vahvistaa kaikkia tukikudoksia. Voimanosto koostuu kolmesta nostolajista, jotka suoritetaan järjestyksessä jalkakyykkypenkkipunnerrus ja maastanosto

Karvian Kiri on liittynyt Suomen Painonnostoliiton jäseneksi vuonna 2015.

Karvian Kirin voimailujaosto 2020 -

Jäsenet:

Pj Kari Tuuliniemi 0400-515407 karituuliniemi@live.fi

Arto Lähdekorpi 040-7182516 arto.lahdekorpi@karviapine.fi

Rene Salonen 040-5565588 rene.salonen@luukku.com

Iina Puskala 040-0802322

Mika Puskala

Tapio Haavisto

Sihteeri Päivi Tuuliniemi 044-7106191 paivi.tuuliniemi@gmail.com

TOIMINTASUUNNITELMA 2024

VOIMAILUJAOSTO

Toiminta-ajatus ja tavoitteet

Karvialaisten ja Karviassa vaikuttavien nuorten sekä aikuisten painonnosto- ja voimaharjoittelun edistäminen sekä valmennus voimailukilpailuihin. Seuran omien sekä kansallisten kilpailujen järjestäminen voimailulajeissa.

Toiminta ja koulutus

Järjestään ohjattua punttikouluharjoittelua. Harjoitusaika on keskiviikko klo 17 -18.30 sekä lauantai on varapäivä. Valmentajia ja tuomareita koulutetaan tarpeen mukaan. Punttikoululaisille järjestetään säännöllisesti salikisoja, jotta voimatason kehitys näkyy selvemmin. Osallistujille järjestetään lisäksi liikuntamahdollisuuksia Karvian ulkopuolella ja käydään esim uimahallissa, laserpelissä tai pelaamassa värikuulasotaa. Kauden päätteeksi osallistujille ja valmentajille järjestetään päättäjäiset, joissa on esim liikuntaa ja ruokailu.

Kilpailutoiminta

Vuoden aikana järjestetään jäsenten välisiä painonnostokisoja sekä Kirin mestaruuskisat. Osallistutaan SPNL:n ja SVNL:n ja niiden jäsenseurojen järjestämiin painonnosto- tai voimanostokilpailuihin. Muiden seurojen järjestämiin kisoihin osallistutaan toimitsijoina/tuomareina tarpeen mukaan. Muihin kisoihin osallistutaan myös voimailijoiden oman tason mukaisesti.

Talous

Tuloja saadaan mm, punttikoulun toimintamaksuista, liikuntatoimen kohdeavustuksesta, kilpailujen osanottomaksuista sekä mainos- ja sponsorituloista. Käytetään myös aiempien vuosien ylijäämää. Menot riippuvat mm siitä, miten paljon aktiivisia kilpailijoita saadaan mukaan toimintaan. Kilpailijoille hankitaan trikoot, maksetaan kansallisten (Suomessa järjestettävien) kilpailujen osallistumismaksut sekä matkakorvaukset voimailujaoston päättämiin kilpailuihin (SM-kisat). Valmentajille maksetaan matkakorvaukset kisoihin sekä koulutuksiin.  Punttikoululaiset palkitaan jokaisen salikisan yhteydessä sekä kauden päätteeksi. Vuoden lopussa kansallisiin kilpailuihin osallistuneet saavat kannustusstipendin sekä mahdollisesti valitaan Vuoden Nais- ja Miesnostaja, jotka palkitaan lahjakortilla.

Tiedotus

Virallinen tiedotuskanava on Karvian Kirin nettisivut sekä Karvian Punttikoulun FaceBook-ryhmä. Punttikoululaisille laitetaan toimintatiedotuksia myös What´s app-ryhmän kautta.