PAINONNOSTON YLEISEN SARJAN SM-KISAT KARVIASSA 24. - 26.2.2023

Kankaanpään Seutu 16.2.2023
Satakunnan kansa 19.2.2023
Ylä-Satakunta 22.2.23

SUOMEN PAINONNOSTOLIITTO JA KARVIAN KIRI JÄRJESTÄVÄT PAINONNOSTON YLEISEN SARJAN SUOMEN MESTARUUSKILPAILUT KARVIASSA

24.–26.2.2023

AIKA: PE 24.2. KLO 12 -

LA 25.2. KLO 10 -

SU 26.2. KLO 10 -

JÄRJESTÄVÄ SEURA: KARVIAN KIRI RY, https://karviankiri.sporttisaitti.com/

PAIKKA: KARVIATALO, TYYNI TUULIONKATU 12, KARVIA

LISÄTIEDOT: VOIMAILUJAOSTON PJ KARI TUULINIEMI, PUH 0400-515407, kari.tuuliniemi@pp.inet.fi

TAI SIHTEERI PÄIVI TUULINIEMI, PUH 044-7106191, paivi.tuuliniemi@gmail.com, https://karviankiri.sporttisaitti.com/jaostot/voimailu/

Karviassa kisaavat sekä naiset että miehet ja kilpailijoita on odotettavissa noin 100 hlöä kolmen päivän ajaksi. Kilpailijoiden mukana tulee valmentajia ja tukijoukkoja sekä myös yleisöä on odotettavissa.

SM-KISAN LEHDISTÖTIEDOTE 9.2.2023:

KARVIAN KIRI JÄRJESTÄÄ PAINONNOSTON YLEISEN SARJAN SM-KILPAILUT KARVIASSA 24.-26.2.2023

Urheiluseura Karvian Kirin Voimailujaosto on järjestelyvastuussa helmikuun viimeisenä viikonloppuna Karviassa järjestettävästä painonnoston SM-kisasta. Voimailujaosto on perustettu karvialaisseuraan vuonna 2014 ja sen painonnostokouluttajina ovat toimineet mm Voimailujaostoa luotsaava Kari Tuuliniemi sekä SM-kilpailun johtaja Arto Lähdekorpi. Molemmat ovat kokeneita painonnostajia, jotka ovat kolunneet lukuisia arvokisoja Suomessa ja Lähdekorpi lisäksi myös ulkomailla.

Arto Lähdekorpi on toiminut aktiivisesti yhteistyössä Suomen Painonnostoliiton kanssa tämän arvokisan saamiseksi Karviaan tänä vuonna. Kilpailu järjestetään kunnan keskustassa sijaitsevalla Karviatalolla. Mittavissa kisajärjestelyissä on mukana Karvian Kirin johtokunta, seuran jäseniä sekä muita aktiiveja. Paikkakunnan kaupat ja palvelut ovat myös valmiina palvelemaan kisavieraita.

Vaikka painonnoston SM-tulosrajat ovat nousseet, niin Karvian kisaan on ilmoittautunut peräti 97 nostajaa. Kilpailut toteutetaan painoluokkien mukaan muodostetuissa ryhmissä ja jokaisen ryhmän jälkeen suoritetaan palkintojenjako. Nostot aloitetaan perjantaina 24.2. klo 12 ja lauantaina ja sunnuntaina klo 10.

Karviassa nähtäneen ilmoittautumisten perusteella monia Suomen ykkösnostajia, esimerkiksi naisista viime vuoden N59-sarjan suomenmestaruuden saavuttanut Turun Atleettiklubin Saara Retulainen, jolla ennätyksiä riittää; esimerkiksi vuonna 2022 hän teki kautta aikain parhaat suomalaisten naisten Sinclair-pisteet (280,4) kutsukilpailuissa Saksassa.

Lisäksi muiden muassa myös Rion olympialaisissa vuonna 2016 Suomea edustanut Rovaniemen Reippaan Anni Vuohijoki on ilmoittautunut mukaan kisaan.

Raskaampien sarjojen mestaruusväännöt käydään sunnuntaina 26.2., ja karvialaisten iloksi SM-taistoon on ilmoittautunut myös karvialaislähtöinen, nykyään Tampereen Pyrintöä edustava Roni Peltonen, joka on M102-sarjan hallitseva suomenmestari.

Yli 200 kg:n rautojakin kilpailuissa tullaan mitä ilmeisimmin näkemään, sillä viime vuoden M109-sarjan suomenmestari Ounasvaaran Atleettiklubin Hannes Keskitalo on myös tulossa. Keskitalo on hätyytellyt työnnössä jopa 210 kg:n rautoja.

Lisäksi esimerkiksi kaikkein raskaimman eli M109+-sarjan hallitseva mestari, nykyään Tampereen Pyrintöä edustava Matias Tuovinen on myös tulossa Karviaan. Jännitystä tulee siis riittämään ja raudat rytisevät Karviassa koko viikonlopun.

Yleisöä mahtuu Karviasalin katsomoon noin 200 henkeä ja paikalle toivotaankin runsaasti kannustusjoukkoja. Pääsymaksua ei peritä, kilpailu striimataan lisäksi suorana YouTubeen ja tallenteen voi katsoa sieltä myöhemmin.

_ _ _

Lisätiedot: Kilpailun johtaja: Arto Lähdekorpi, puh 040 7182516 tai Voimailujaoston pj Kari Tuuliniemi, 0400 515407, sähköposti: kari.tuuliniemi@pp.inet.fi tai Karvian Kirin kotisivu: https://karviankiri.sporttisaitti.com/jaostot/voimailu/

SM-kilpailuihin ilmoittautuneet nostajat löytyvät SPNL:n sivuilta:

_ _ _

TIEDOKSI KARVIAN YRITTÄJILLE SEKÄ KUNNALLE JA MUILLE TOIMIJOILLE:  KILPAILUT AIHEUTTAVAT MAJOITUS-, RAVITSEMUS- JA KULJETUSPALVELUJEN TARVETTA KARVIASSA.

TAPAHTUMAAN MYYDÄÄN MAINOKSIA, SEKÄ TAUSTAMAINOKSIKSI ETTÄ KÄSIOHJELMAAN. VARMISTA YRITYKSESI NÄKYVYYS TAPAHTUMASSA!

TERVETULOA MYÖS YLEISÖKSI TÄHÄN PAINONNOSTON SUOMEN YKKÖTAPAHTUMAAN!